Zwaziland en Sint Lucia

Onderweg naar Zwaziland hadden we de bellenblazen uitgedeeld. Ongelovelijk hoe blijalle kinderen waren die we een bellenblaas gaven. Inhet mooie Zwaziland hebben we een wandeling gemaakt van 2 1/2 uur. Dit vonden we allebei erg lang, aangezien iemand bij het hostel had gezegd dat het 1 1/2 uur was. Maar we zijn in Afrika, en ondertussen is Else er al aardig aan gewend dat de tijden niet kloppen wanneer je iets over tijd vraagt. Bovenaan de berg werd er dan ook een welverdiende lange pauze gehouden en genoten we van het mooie uitzicht. Omdat we maar 1 nachtje in het hostel konden slapen, belanden we de volgende dag weer in een natuurreservaat.
Een week krugerpark vonden we al genoeg, maar toch genoten van de rust die er was.

Sint Lucia
Een lekke band, een bekeuring omdat we ergens inhaalden waar het niet mocht, en de bijwerkingen van de malarone (malariatabletten) die opspeelden waardoor Else een uur op de wc heeft door gebracht. En dat allemaal op 1 dag...
Eenmaal aangekomen in Sint Lucia werden we overvallen door de vele blanke mensen!We waren tochnog steeds in Afrika?We vroegen ons allebei af, waar alle donkere mensen waren gebleven! De conclusie was dat Sint Lucia toch wel heel toeristisch was.

In Sint Lucia zijn we mee geweest met een boottocht om nijlpaarden en krokodillen te zien.
De oevers waren begroeid met struiken, lage bomen en veel rietstengels.
Af en toe stak een nijlpaard zijn kop boven water om vervolgens weer met een borrelend geluid onder water te verdwijnen. Een krokodil ligt uit het water op de loer, om een jong nijlpaard aan te vallen. Maar de krokodil maakt geen kans tegen de groep volwassen nijlpaarden.
De boottocht was heel mooi, toen we terug kwamen bij de pier werden we verrast door een groep Zulu jongens die een dans opvoerden. Er werd gedanst en muziek gemaakt op trommels.Een andere dag hebben we ook nijlpaarden vanaf het strand kunnen zien met zonsondergang. De nijlpaarden komen met zonsondergang uit het water. Wat een mooi uitzicht

Onderweg naar het vliegveld heeft Else een zak kleren weg gegeven, die ze niet meer hoefde.
Aangezien we bijna geen vrouwen op straat zagen, ging de zak met kleren naar een man.
Dat het vrouwenkleren waren maakte hem niet uit, hij was er zo blij mee. 'God, bless you' zei de man. William en Else zagen de man al in Else haar jurk lopen:)

Liefs William en Else

Anneke

Lieve William en Else,

Als ik jullie verhaal lees zie ik het zo voor me.
Dan zou ik er zo naar toe willen om al dat moois met eigen ogen te zien!

xxx mam