Cape Town

De nachtbus van Port Elizabeth naar Capetown was weer vermoeiend,
maar het is een goedkope manier voor een reiziger van wie zijn geld snel opgaat!
Terwijl ik op de bus zat te wachten raakte ik aan de praat met een jongen uit Port Elizabeth.
Eenmaal in de bus (hij zat eerst achter mij, en later naast mij.) bood hij zijn excuses aan
wanneer hij had gerookt en naar rook stonk, bood zijn vest aan zodat ik beter kon slapen
en als klap op de vuurpijl wou hij ook nog met me meegaan naar Kaapstad, om er zeker van
te zijn dat ik veilig aankwam. Na 4 keer al zijn boden te hebben afgewezen, was het geloof ik
duidelijk dat ik niet van de jongen gecharmeerd was! En telkens als ik net een minuut lag te
slapen was er weer een stop! De 1e dag in Kaapstad voelde ik me erg alleen,
deze dag heb ik dan ook gebruikt om wat bij te slapen en na te denken wat ik in Kaapstad wou
gaan doen.. Zo boekte ik dezelfde avond nog een daytour Cape Point&Peninsula tour.

Ik zat netjes om 8:00 te wachten, toen de gids om 8:45 zijn excuses aanbood dat hij zo laat was.
Vriendelijk reageerde ik dat het niet uitmaakte. Ik ben inmiddels gewend aan de afrikaanse tijd.
Na de andere mensen te hebben opgehaald, was de 1e stop bij een markt/haven.
Voor wat extra rand konden we een boot op om zeehonden te kijken, de boot ging te hard
voor de hoge golven. Later snapte ik waarom er mensen in de boot zaten met een regenjas aan.
De volgende stop was bij een pinguinreservaat. Al wandelend zag ik pinguins om me heen.
De volgende stop was in het Cape Point Nature Reserve, waar we zouden lunchen.
Samen met iemand anders van de groep hielpen we de gids bij het maken van de lunch.
De samenwerking met de andere groepsleden was ver te zoeken, maar de lunch was heerlijk!
Na de lunch was er de mogelijkheid om met de mountainbike naar Cape Point te fietsen.
De gids keek teleurgesteld toen hij zag dat bijna niemand dat wilde.
Ik reageerde enthousiast dat ik wel wou fietsen, ik had tenslotte al een maand niet meer
gefietst! Met een helm op begon ik aan mijn mooiste fietstocht ooit.
Om mij heen zag ik een prachtige natuur, keek ik uit over de Anlantische/Indische oceaan,
en zag ik ook nog struisvogels.. Ik kon alleen maar zeggen: 'wooow, dit is gaaf..'
Ik geloof niet dat mijn vader met zijn vele fietstochtjes ooit in zo'n omgeving heeft gefietst.
Na de fietstoch ben ik Cape Point gaan beklimmen en de Cape Off Good Hope.

Afgelopen week heb ik ook mijn 1e reisongelukje gehad, ik lag heerlijk bij het zwembad met
Emily, toen er iets op mijn hoofd viel. Het voelde als een baksteen, maar Emily haalde
een plaat van 2 meter bij mij vandaan. (de plaat stond tegen de muur aan, en was omgewaaid. Een beetje geschrokken en al huilend, zei ik dat ik me wel oke voelde.
Voor ik het wist stonden alle mensen van het zwembad bij me, om te kijken of het wel goed ging. Ik stond op en werd erg duizelig, ik werd begeleid naar een
ligbed. Met een paar schaafwonden, een dik rood oog en 2 dagen hoofdpijn ben ik er
goed vanaf gekomen. En ook mijn zonnebril was nog heel die ik op had!!

Vrijdag heb ik met Emily Table Mountain beklommen, we begonnen om 9:00
omdat iemand verteld had dat je rond deze tijd moest starten vanwege de hitte.
Na nog geen 5 minuten kwam er een wandelaar aan die aangaf dat we erg laat
begonnen met de route. Oke, dat motiveert ook niet echt.
Na een half uur begonnen we allebei met zeuren dat we het warm hadden,
en dat we het zwaar vonden.. Ik begon te bedenken dat ik een zonnebril en een petje op had,
en er ook mensen wandelden zonder zonnebril en pet. En dat hun het dus zwaarder hadden.
En ik bedacht me dat ik 's middags lekker bij het zwembad kon liggen.
Ook hoorde ik mijn vader zeggen dat ik niet zo moest zeuren, en rustig door moest lopen.
Na 2.5 uur bereikten we eindelijk de top, we hadden eerst wat suiker nodig voor we konden
genieten van het uitzicht. Dus na een lunch liepen we rond voor het uitzicht...
Het was super gaaf, en we wouden eigenlijk ook de daling doen.
Maar het was mijn zwaarste wandeling/klim ooit, en vanwege de hitte besloten we
om de kabelbaan terug te nemen. In 5 minuten waren we weer beneden.

Zaterdag ben ik mee geweest met een wijntour, zo zat ik om 10:00 lekker aan de
champagne. Na de wijntour ben ik met een stel uit Namibie die ik die dag had leren
kennen en een Nederlander wat wezen eten en zijn we uit geweest.

Na een redelijk actieve week, had ik vandaag een rustdag en ben ik naar het strand
van Camps Bay geweest. Je kon er niet zwemmen vanwege de hoge golven, en ik had
een groot waarschuwingsbord voor haaien gezien.
Jullie snappen natuurlijk wel, dat ik alleen met mijn voeten de zee in ben geweest:)

Morgen ga ik Kaapstad verlaten, het was super!!
En dan begint mijn 3 weekse reis naar Johannesburg.
Ik heb al wat plekken uitgezocht waar ik heen wil, door tips van anderen
maar alles staat nog open..

Ik geniet enorm van de vrijheid die ik nu heb, en we gaan nog niet naar huis...........!!!!

Liefs Else

Reacties

Reacties

Linda

Oh else, wat geweldig! Ik zeg: ik win de Lotto en joep ik boeken ook een wereldreis. Wat heerlijk zeg al die vrijheid en dat je kunt doen wat je wilt! Hoe is het nu met je? Al beter nadat dat ding op je hoofd is gevallen? Super leuke foto's ook op facebook met die lieve kinderen!! Geniet er nog goed van meis & succes met je reis naar Johannesburg! Dikke kus

Irene Henzel

Hallo Else, 'k geniet mee van al die verhalen van jou.
Vooral die laatste, want daar ben ik ook geweest. Bij de pinquins, de mooie uitzichten. Fantastisch om daar te zijn!
't Is allemaal genieten zo'n prachtig land. Maar 't mooiste uitzicht is natuurlijk, dat William over 'n paar weken komt. Vrolijke groeten uit S'zeel, oma (Irene) Henzel

Anneke en Henk

Hallo Else,
Vol bewondering lezen we jouw reisavonturen. Dat je de Table Mountain had beklommen wisten wij via jouw e.mail. Het was met de warmete wel een zware tocht !Via de stie hebben wij foto,s gezien van het uitzicht vanaf de berg. Prachtig ! We wensen jou verder heel veel reisplezier en groeten uit Woudenberg !

Anita

Hee lieve Else!

Wat heerlijke allemaal! Wat klinkt allemaal lekker.
En zo gaaf wat je allemaal mee maakt!!!
Sportief bezig man met je fietsen en je wandeling!!!
Ben heel benieuwd naar foto's enzo!!!
Meis, geniet er lekker van!!!! En inderdaad we gaan nog niet naar huis! ;)

Liefss! X

Saskia Ederveen

Hallo Else,
Wat een belevenissen allemaal!!! Ik ben bang dat ik over een paar jaar ook een dochter uit moet zwaaien die dit allemaal wil zien en beleven.....;)
We kijken uit naar je volgende reisverslag.
Pas goed op jezelf!~

Liefs Sas

Denise Ederveen

Mijn moeder heeft gelijk over een paar jaar wil ik wel ff een kijkje nemen in Afrika en dan wil ik n atuurlijk wel tips XD

Marlies

Nooit geweten dat jij een plaat voor je kop had! gelukkig was je niet al te gewond, maar wel vervelend van die schrammen - hoofdpijn! Blij te horen dat je de rest van je week goed vermaakt hebt!! Geniet, lief sisje! Dikke Cubaanse kus

Martine Boom

Dat klinkt allemaal heerlijk nichtje! Geniet ervan, want terug in Nederland zijn is vooral heel erg koud!

Margreet en Gijsbert

Hoi Else,

Bedankt voor je e-mail en de mooie kaart. Leuk om je verhalen te lezen. We wensen je/jullie nog een leuke/fijne tijd en een goede reis terug!

Groetjes van Margreet en Gijsbert

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!